Als je haar maar goed zit

Grow-long-strong-beautiful-hair
Iedereen wenst mooi een gezond haar. Maar waar de ene persoon vrijwel nooit een bad hair day heeft, heeft een ander iedere dag struggels met een mooie verzorgde coupe. Ondanks dat we het allemaal wel eens vergeten en het mega cliché is, goed eten en veeeel drinken is essentieel voor je gezondheid en dus ook voor de gezondheid van je haren.
– Zink en magnesium zijn goed voor een verhoogd keratinegehalte/ volume, denk aan zeevruchten, linzen, volkorenbrood, cacao en amandelen
– Ijzer om de zuurstofvoorziening van de wortels te vergroten, zoals peterselie of spinazie bijvoorbeeld
– Eiwitten om het haar te versterken, zoals tong, tonijn, kaas, gekookte ham, rundvlees en eidooiers
– Vitamines uit groep B voor een goede haargroei, zoals champignons en graanproducten
– Voor nog betere resultaten kun je ook speciale vitaminepillen nemen om het haar te versterken en uitval te voorkomen.
Ik gebruik zelf Vitamine B1, B2 & Biotine. Ik ben hiermee begonnen op advies van mijn kapper tijdens mijn zwangerschap. (een periode waarin veel dames meer haar verliezen). Dit bevalt me super dus ik zet ritueeltje keurig voort.
Vergeet ook niet je haar af en toe extra eens te verwennen
Ik keer per week gebruik ik een haarmasker dat ik lekker lang mag inwerken. Ook de puntjes krijgen aandacht met moroccan/argan oil.
Niet te vaak wassen!
Voor sommige klinkt het misschien gek maar iedere dag je haren wassen is niet  zo fijn voor je haar.
Wanneer je je haar wast stimuleer je de talgklieren en wordt je haar sneller vet, zwaar en futloos.
Wat is de oplossing? Was je haar maximaal 3 keer per week en t liefste nog iets minder.
AUTHOR

livewithflow

All stories by: livewithflow